Duurzaam en tegelijkertijd agressief

Persmededelingen - 08.10.2021

Duurzaam en tegelijkertijd agressief

Het hoogrendementsslijpmiddel VICTOGRAIN overtuigt door efficiency - PFERD bericht over talrijke positieve feedback uit de markt.

“Toen wij in 2018 VICTOGRAIN voor het eerst presenteerden, waren we erg benieuwd naar de reacties in de markt, omdat wij dachten dat niet iedereen een zo krachtig slijpmiddel nodig had”, zo blikt Ralf Heimann, productmanager o.a. voor flexibele slijpmiddelen, bij de fabrikant van gereedschappen voor oppervlaktebewerking en voor het doorslijpen van materialen, August Rüggeberg GmbH & Co. KG, terug. Vandaag weten we, dat de toen voorzichtig optimistische verwachtingen duidelijk werden overtroffen. “Wij ontvangen zeer positieve berichten van de gebruikers, en niet alleen van degenen in het kader van grove verspaning, maar over de hele linie van veel verschillende gebruikers. Zij allen bevestigen, dat onze VICTOGRAIN-gereedschappen het slijpen veranderd hebben en moderner hebben gemaakt.

Natuurlijk hechtten de meeste gebruikers veel belang aan de enorme prestaties van de driehoekige, precies gevormde hoogrendementsslijpkorrel van PFERD. “Qua prestatie overtreft de VICTOGRAIN andere, gevestigde oplossingen tot 30%, en dat bij een gelijkblijvend hoge agressiviteit”, aldus Heimann. De slijpkorrel overtuigt in het gebruik. Terwijl andere schuurmiddelen bij het begin van het gebruik een even hoge agressiviteit bieden, verdwijnt dit meestal na een bepaalde gebruiksperiode. De gebruiker reageert hier gewoonlijk op door het gereedschap te wisselen, wat bij VICTOGRAIN-gereedschappen op basis van de aanhoudende agressiviteit niet zo is. Daardoor en door het hoge afnamevermogen zijn VICTOGRAIN-gereedschappen zeer efficiënt. “Dat stelt de gebruiker zeer op prijs, omdat hij op deze manier profiteert van een economisch verspaningsproces met snelle arbeidsvoortgang, hoge standtijd en geringere warmte-inbreng in het werkstuk.

De VICTOGRAIN-slijpkorrels worden met een kant van hun driehoekige vorm op de drager aangebracht. Daardoor worden zij bijzonder vast ingebonden en bieden in combinatie met hun slanke vorm een extreem grote spaanruimte; het verspaningsproces wordt nogmaals efficiënter. “Ook de structurele opbouw van de VICTOGRAIN-driehoek is speciaal aangepast”, verklaart Ralf Heimann verder. “De zeer kleine kristallen binnen de driehoek bieden een optimaal slijpgedrag.” Er staan steeds zeer scherpe snedes ter beschikking, maar alleen een noodzakelijk minimum van de slijpkorrel/driehoek breekt weg.

“Tijdens het gebruik raken de slijpkorrelsnedes van de in vorm en grootte gelijke driehoeken van de VICTOGRAIN-korrel met een optimale hoek het werkstuk”, beschrijft de productmanager het eigenlijke slijpproces. Daardoor heeft de separate slijpkorrel slechts weinig energie nodig om in het werkstuk te dringen. Voor de grove verspaning met de haakse slijpmachines biedt PFERD drie verschillende soorten gereedschap aan: de traditionele fiberschijf, het gepatenteerde snelspan- en koelsysteem COMBICLICK of de systemen CC-GRIND-SOLID of CC-GRIND-ROBUST (momenteel alleen in Europa en vanaf april 2022 wereldwijd beschikbaar), als vervanging voor de afbraamschijf aan. “Hier is er voor iedere toepassing de geschikte oplossing”, aldus de PFERD productmanager. Voor kleinere, moeilijk toegankelijke werkplekken staan ook VICTOGRAIN-gereedschappen in de bekende COMBIDISC-serie ter beschikking. Binnenkort zal PFERD daarnaast lange banden in de kwaliteit VICTOGRAIN-COOl aanbieden, voegt Heimann nog toe.

PFERDERGONOMICS adviseert vele VICTOGRAIN-gereedschappen om de trillings-, lawaai- en stofontwikkeling duurzaam te laten dalen en het werkcomfort te verbeteren.

PFERDEFFICIENCY adviseert vele VICTOGRAIN-gereedschappen voor lang, moeiteloos en milieuvriendelijk werken bij perfecte resultaten in zeer korte tijd.

Aanmelding PFERD nieuwsbrief

U kunt zich hier kosteloos aanmelden voor onze PFERD nieuwsbrief en vervolgens ontvangt u regelmatig alle nieuws over producten, services en acties uit de wereld van PFERD.